טיפול שורש כגורם לזיהום כללי, ומחלות

מאמר על מחלות סיסטמיות הניגרמות מזיהומים בחלל הפה
Systemic Diseases Caused by Oral Infection

דיון שמרני יחסית בטענות הרצ"ב (סיכון לבקטרמיה וזיהום באיבר מרוחק בעקבות טיפול שיניים בחולים עם מערכת חיסון פגועה או מחלה קיימת)

כמה רופאים שעומדים מאחורי הטענה כי טיפול שורש הוא פרקטיקה רפואית שגוייה המשאירה בגוף איבר מזוהם (שן נגועה), לפי הטוענים, לא ניתן ממש לחטא שן בשל המבנה הנקבובי שלה, וטיפול שורש משאיר למעשה מזרקת בקטריות ורעלים לתוך הגוף.
Dr. Thomas E. Levy, קרדיולוג, כתב ספר על הנושא (The Toxic Tooth) ביחד עם רופא שיניים

דר' מרקולה, אחד הקולות הפופולארים ברשת בנושאי רפואה מונעת

דר' הגיס על חלופות לטיפול שורש

דר' מייר, על הבעייתיות בחיטוי שן פגועה ועל טיפול שורש, מייר מציינת שאנחנו בתחילת הדרך מבחינת ההבנה בתחום

ספרים בנושא:

…לפי דר' לוי, שן שטופלה בטיפול שורש אינה סטרילית, ויכולה להכיל פתוגניים, שיתפשטו בכל הגוף, וכך ליזום או להחמיר מחלות לב, מחלות ריאה, סוכרת, אוסטאופורוזיס, ואפילו סרטן..

 

root-canal-coverup
"…חיידקים לכודים בתוך המבנה של השיניים יכולים לנדוד בכל הגוף. הם עלולים להדביק את כל איבר, בלוטה, או רקמות יכולים להזיק ללב, כליות, מפרקים, עיניים, המוח, ולסכן נשים בהריון…"
ראיון עם המחבר

דיון שמרני יחסית בטענותיו של מנינג בויקיפדיה (סיכון לבקטרמיה וזיהום באיבור מרוחק בעקבות טיפול שיניים בחולים עם מערכת חיסון פגועה או מחלה קיימת)

 

…ד"ר האגינס וד"ר לוי טוענים כי מספר רב של מחלות כרוניות ניתנות בקלות למניעה. בפרט טרשת נפוצה, זאבת, לוקמיה, תסמונת עייפות כרונית, מחלת פרקינסון, הפרעות נפשיות רבות כולל אלצהיימר, ואפילו מחלות כמו סרטן השד נגרמים, בין שאר, על ידי רעלנים שמקורם בטיפולי שיניים, בפרט קדמיום, מרכורי, בריליום, ניקל

ספר נוסף של דר' הגיס
It's All in Your Head: The Link Between Mercury Amalgams and Illness

איך להעריך את רמת הזיהום בשן עם טיפול שורש

Orotox – מספקת בדיקה של תוצרים מטבוליים ריאקטיביים של חיידקים בשן עם טיפול שורש, מנסה לברר פרטים, אעדכן כאן. בכל מקרה הבדיקה, לשיטתם, נותנת אינדיקציה ברורה אם להוציא את השן עם טיפול השורש, או לא.

 

2 תגובות בנושא “טיפול שורש כגורם לזיהום כללי, ומחלות”

  1. שלום,
    תודה על המאמר בענין סתימות כספית וטיפולי שורש.
    מהן האפשרויות המעשיות? נדמה שהנושא אינו מוכר די ברפואה בארץ.
    בברכה,
    אחת שנפגעה מנזקים בריאותיים קשים ביותר בעקבות החלפת סתימות אמלגם (שבוצעו באמצעים כגון סכר גומי, משאבה וכד'), עדיין בעלת סתימות אמלגם בסתימות שורש בשיניים טוחנות דלקתיות, ובשן בינה, ומעונינת מאד ,אך גם חוששת מאד, מהחלפתן או עקירתן, מחשש לנזקים נוספים, ובמצב גופני ירוד ביותר (שתקצר היריעה מלפרטו).

  2. זו אכן דילמה, אני שוקל טיפול אנטיביוטי (בשבילי) כסוג של ניסוי, אם יביא לשיפור, כנראה שיש זיהום איפשהו, לגבי רעלנים – עדיין מחפש איך לבדוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.